keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Meikkivoidetta metsästämässä

Voi ei! Mun suosikkimeikkivoiteeni valmistus on lopetettu. Tietysti. Aina kun löytyy joku superhyvä juttu, niin kohta se vaihtaa koostumusta tai lopetetaan. Make Up For Everin HD-meikkivoide on ollut jotain parasta ikinä. Mun ihoni on hyvin rasvainen, isoilla huokosilla ja talvisin pahimmillaan lisäksi hilseilevä. Tämä meikkivoide on ollut ihan pelastus. Fiilis iholla on tosi kevyt, mutta samalla peittävä ja vaikka kesto on tosi hyvä, tätä ei ole ollut vaikea saada iholta pois. Ihan huipputuote. Sitten toivat markkinoille vielä hienomman UHD-meikkivoiteen ja tämän valmistus loppui. Blogikokemusten perusteella UHD ei ole ehkä se mun juttu, joten en ole uskaltanut vielä satsata.


Toisaalta tässä lähivuosina yleistyneet, tunnultaan tosi kevyet meikkivoiteet on kiinnostavia. Mun ihoni ei ole niille ehkä otollisin, mutta päätin kokeilla BareMineralsin bareskin-meikkivoidetta. Vaikka kesto ei mun rasvaihollani olekaan kovin hyvä, niin tämä on tunnultaan iholla ihan mielettömän mukava. Harmi tosin on se, että vaaleinkin sävy on minulle vain kesäsävy, bare shell 02 on tummahko. Tosin pysyvyydenkin kannalta tämä on ollut pakko puuteroida ja puuterina olen itse asiassa käyttänyt toista BareMineralsin tuotetta, mineraalipohjaa. Tykkäsin suunnattomasti BM:n perusmineraalipohjasta, mutta nykyisin se näyttää ihollani yksinään jotenkin kakkumaiselta. Nämä kaksi on siis hyvät yhdessä, tosin aika työläs.


Muutama viikko sitten ilmestynyt Urban Decayn All Nighter -meikkivoide sai heti ilmestyessään suuria ylistyksiä blogeissa. All Nighter -suihke on yksi mun luottotuotteistani, joten myös meikkivoide sai odottamaan paljon. Sitä paitsi onhan tuo pakkaus superkaunis!

Meiltä kun ei täältä Jyväskylän Sokokselta löydy Urban Decayta ollenkaan ja nettikauppa myy sävyjä vain sävyistä 1.5 ylöspäin, turvauduin FeelUniqueen, josta vielä toistaiseksi saa merkkiä ostettua. Valitsin itse kokemuksen ja miljoonien swatchien jälkeen sävyn 0.5, joka osui ihan nappiin. 1.0 on käsittääkseni samaa tummuutta, mutta keltaisempi. Minun ihonihan on aika neutraali, joten usein keltapohjaiset on ihan liian keltaisia. Vaikka tässä on enemmän pinkki pohja, ei minusta sävy ole yhtäänn liian punainen.


Tässä vielä vertailun vuoksi sävyt MUFEn HD:sta ja UD:n All Nighterista. Vasemmalla on Urban Decayn All Nighter sävyssä 0.5, oikealla on Make Up For Everin HD sävyssä N117. Pahimmillaan tuo N117 tuntuu joskus liian keltaiselta, mutta kumpikin alla olevista sävyistä sulautuu minun ihooni.


UD:sta en uskalla antaa vielä lopullista lausuntoa. Kuulin kuitenkin, että UD hapettuu aika monen iholla ikävästi jopa 2 asteen verran. Minulle hapettumista ei ole käynyt. Toisaalta en ole vielä ihan niin vakuuttunut kuin moni muu bloggaaja, mutta kokemusta ei olekaan kuin muutaman päivän ajalta. Kaikki ajallaan! :)

Mikä on suosikkimeikkivoiteesi?

9 kommenttia:

  1. Mulla MUFE:n kanssa sama tilanne, tekivät uuden version mun ultimatesuosikista Face & Bodysta ja youtube-arvioiden mukaan se ei ole ihan samanlaista tietenkään kuin se entinen ja monet eivät tunnu tykkäävän siitä yhtä paljon kuin entisestä. Nyt mietin raaskinko sijoittaa ja katsoa uuden version vai kokeilen vaikka MAC:ilta vähän vastaavaa, myös Smashboxilta löytyy samanmoinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksihän nuo muuttuu noin radikaalisti? Macin fix fluid oli muuten myös aika kiva, jokseenkin lähellä tuota MUFEa, mutta kuitenkin pikkuisen kuivempi. Smashbox pitääkin tarkastaa, varsinkin nyt kun sitä saa lähi-Kicksistä!

      Poista
  2. Kiinnitin huomiota "vielä toistaiseksi saa.." - onko UD poistumassa FeelUniquen valikoimista tms.? :|

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulla mitään sisäpiirintietoa ole! UD on vaan niitä merkkejä, joita välillä saa toimittaa Suomeen ja välillä ei. Toistaiseksi FeelUnique toimittaa, kohta voi taas olla että ei. :D

      Poista
    2. Ah. No toivotaan ettei tuohon toimitukseen katkoa tule muutoin itselleni tulee hankalaksi UD:n tuotteiden saaminen käsiini :D

      Poista
  3. Ootan seuraavaa hesareissua kuin kuuta nousevaa että pääsen hipelöimään UD:n pisteelle kaikkia uutuuksia. Byebye opintotuet :D

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiän mitä tarkotat! :D Mua kiinnostas kovasti se uus optical blurring brush, vaikka se alkuperäinenkin löytyy.

      Poista
  4. UD:ta saa muuten myös Tampereen Sokoksesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän sitä saiskin, ei vaan koskaan tuu mieleen kun siellä on! :D

      Poista

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...